teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

The return of the Teruko

Kategori: Allmänt

Hejhallå vänner!

Nu vågar jag säga att jag är tillbaka och kommer kunna uppdatera minst en gång i veckan, det tar ju trots allt inte särskilt lång tid och det är ganska intressant att läsa om mig och mina bestyr, right? (Haha)
Det finns så mycket att skriva om jag ska berätta om allt jag gjort sedan jag sist skrev här... Men jag tar det bara lite grovt.

Jag började i skolan igen, går grundlärarutbildningen mot år 4-6, just nu i början på denna termin (Termin 2) så läser vi endast ett individuellt ämne, jag valde bild som ni nog kunde förstå. I början på November slutar denna kurs och engelska och utvecklingsvetenskaplig kärna (UVK) tar vid i en månad!

Jag och min sambo har flyttat, till en jättefin marklägenhet med uteplats och tillräckligt med utrymme för mina kreativa bestyr. De är ganska hårda här med att man ska sköta uteplatsen så vi försöker se till att ogräset inte ens hinner titta upp innan det är borta, ganska svårt dock då vi båda har en heltidssysselsättning. I området bor mest barnfamiljer och pensionärer så det är ett lugnt område och vår uteplats vetter ned mot ett litet promenadstråk med en liten bäck och bakom den lilla dunge som omger bäcken ligger ett fält. Jag har 10 minuters gångavstånd till tåget som bara tar 6 minuter för att ta mig till stan där min skola ligger. Det enda negativa är att det går en gång i timmen och jag får ta ett tåg så jag är 50 minuter tidig, annars är jag 10 minuter sen!
 
Min mammas katt har vi fått låna ner! Vi lånar honom endast då min sambo är allergisk mot katter och om han skulle bli dödsdålig så är det bra om vi kan göra av katten någonstans såklart! Zippo heter han och måste vara den mest obstinata busungen någonsin. Han har funnit sig väl tillrätta här hemma och har säkert 20 olika gömställen. Går man barfota här så får man passa sig för han nyper en gärna i tårna! Han var försvunnen för ett tag sedan och gjorde oss sjuka av oro, han tittade dock in igen 2 veckor efter försvinnandet och jamade som en galning. Det lönade sig att ha altandörren öppen så att han kunde komma in när som även fast jag var påväg att frysa ihjäl några gånger.
 
 
Jag har börjat på en ny cosplay, Princess Zelda från Legend of Zelda - Ocarina of Time. Brodyren som jag är klar med tog mig 30 timmar att färdigställa och jag räknade antalet korsstygn som ingår i broyren och jag kom fram till att siffran låg på över 9000 stygn, vilket arbete! Klänningen är påbörjad och ser bra ut hittills, ska för första gången arbeta i worbla till denna cosplay och att sy handskar som går upp till överarmen i ett icke-strech-material kan bli svårt men intressant! Det kommer komma progress här i framtiden när jag fortsätter! Ska ha färdigställt den till NCV15 och där tävla med den och har bestämt mig för att vinna ett pris! Detta detaljarbete! Jag har verkligen gett mitt allt när jag gjort denna.
 
 
Allt mer ofta har jag och min sambo börjat laga mat här hemma, det är riktigt kul och för oss verkligen samman på ett helt nytt sätt. Han har börjat tjata om att han vill göra hemmagjord pasta och att vi måste skaffa en pastamaskin och det får bli snart för han verkar ganska mån om detta, men det kan ju bara bli kul med en ny erfarenhet! Vi har gjort pulled pork vid två tillfällen, båda gånger har det blivit himmelskt gott då vi äter det i frisco-bröd med sallad och tomat. *Mmmm*. Det är bud på att göra det en gång till snart igen! Vi har även bestämt oss för att börja göra lite nya, mer komplicerade recept bara för att utöka vår förmåga och erfarenhet. Jag menar det är mindre kul att göra samma saker flera gånger om speciellt om det är stuvade makaroner med hemmagjorda köttbullar eller hasselbackpotatis med hemmagjord bearnaise och fläskkarré. Men det är ju gott det med!
 
 
Den 25:e Oktober fyller jag 20! Ska bli intressant antar jag, kommer aldrig bli tonåring igen och det känns lite sad men helt okej faktiskt. Kommer kunna handla på systembolaget så det är ju alltid ett + i kanten, ska helgen efter (förhoppningsvis) ha en mindre fest med mina närmsta kompisar, verkar dock som om de flesta har andra planer så det känns inte så bra... I vilket fall så ska jag (inte denna helgen men nästa) åka till köpenhamn och gå på statens musem for kunst med en klasskompis, sen ska vi dra ut, dricka sprit och äta gott. Längtar~
Dagen efter min födelsedag ska jag även ha ett kalas här hemma hos mig och det verkar som att min familj kan komma ner, yayy, och förhoppningsvis även några på min sambos sida. The more the merrier~
Ska bli spännande att se om vi får plats. Jag menar vi har sittplatser för typ 10 personer men om alla jag bjuder in kommer så kommer vi bli ca 15st.. Kanske skulle sätta upp lite kuddar i gästsängen som står i vardagsrummet så kan det bli en liten soffa med plats för i alla fall 3st till... Hmm...

I vilket fall! Nu ska jag återgå till mina läxor och mitt städande men sen ska det minsann spelas lite Civilization V - Brave new World. Ett otroligt roligt spel, supermysigt.

Ha det gött så skriver jag snart igen! (Senast nästa söndag).

Teruko~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: