teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Julklänning och OC

Kategori: Allmänt

Hallihallå!

Nu sitter jag då här! 19 dagar innan jul och dagen innan en fredag!
Livet känns bra just nu (inte för att det var det bloggen skulle handla om).
Har inhandlat julklappar och jag har gjort egna julklappar men har en del kvar!

På tal om julen då! Jag håller ju på att sy en klänning jag ska ha på julafton.
Detta var mest för att jag skulle kunna fördriva tiden nu innan jul och tjaa det funkar ju! :)
Det jag har kvar att göra är att sy på spets och stryka den. Jag KANSKE ska sy ett par svarta ärmar då det rutiga tyget inte räckte till och hålen för ärmarna är ganska stora och visar rätt mycket av mina sidor~
Nog om det!
Här kommer en bild!

Här har ni skönheten och jag känner mig fruktansvärt snygg och fin i denna klänning!
Har inte använt något mönster eller sådant utan har bara helt gått efter egna idéer och initiativ! :)
Och jag har även vart aktiv på tecknar-fronten!
Har börjat skissa på en egen fortsättning på Ginga-serien, och jag har en skitbra idé :)
Har börjat på character-sheets och jag har en hel historia i huvudet!
Ni ska få se en av mina karaktärer! Terra! Bild kommer nedan!

Oooch eftersom ni antagligen inte känner till hur lat jag är så berättar jag det nu och kopierar bara in texten jag skrev på Deviantart!
 
Soo this is my first OC.
His name is Terra and he is a mix of German Shepherd, Siberian Husky and Dalmatian.

Terra grew up in a hard world indeed, he has never seen grass in his whole life, like almost every dog that remained alive.
Most thought that things like "Grass" "Trees" and "Bushes" were all some random things that their ancestors had made up to tease them.
Should he really believe that tiny green strings sprouted from this grey, hard ground in millions, years and years ago?
And that the great ponds and lakes once were filled with fresh water that wouldn´t kill you?
That just sounded too good to be true. But still he hoped. Deep within his heart he hoped that these stories once were reality and his hope turned to something even greater and his life would show to take a more drastic turn that day he heard that rumor...

I think I will start on my own continuing of the Ginga-series because I feel a bit confident about the story I have come up with and since I haven´t drawn dogs in ages I figured I should start trying again.

I hope you liked the teaser and that you are looking forward to my story.

Terra belongs to me and I do not want anyone to steal him or claim him to be their own.
That also goes for the story.

Hoppas ni får en dunderbra kväll! :D

Teruko~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: