teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Hybrider och Stressmoment

Kategori: Allmänt

Hallihallå!

De senaste dagarna har jag stressat inför Confusion.
Det har vart så mycket som ska göras men så lite tid. Jag är nu klar till 100% med dräkter inför konventet och nu fattas det bara att packa. Eftersom vår ÄLSKADE resväska bestämde sig för att gå sönder så ska Viktor köpa en ny på väg hem från jobbet idag, så att jag äntligen kan packa ordentligt och bli av med det stressmomentet.

Ett annat stressmoment som dykt upp är att de som har hand om konventet inte svarar när jag mejlar dem. Den frågan jag hade var angående formuläret man skulle skicka in inför cosplaytävlingen. Jag skickade mejlet för 36 timmar sedan och jag har inte fått svar än. Även fast det uttryckligen stod i mejlet vi fick "Jag svarar i princip vilken tid på dygnet som helst denna vecka" Tydligen har hon inte kollat mejlen på 36 timmar ju.
Störigt. I alla fall jag ska inte gnälla! Jag hoppas bara att de fick in min anmälan ordentligt för deadlinen för att skicka in formuläret var inatt kl 23.59.
Frågan jag ställde var; har anmälan kommit in ordentligt. Men jaja..
Det fixar sig nog!

Över till annat!
Veckans konstutmaning har temat "Till hälften människa" Då ska man alltså teckna en hybrid som är hälften människa. Jag funderade länge på detta och kom fram till att oftast så görs hybrider sexiga, snygga, söta och allt sådant. Så jag bestämde mig för att gå mot strömmen lite och tecknade något fulsött!
Jag hoppas ni finner den lika underhållande som mig! Jag hoppas även att så många som möjligt får mardrömmar om denna bulldog-människa. (Mwhahaha)

Jag är kass på att skugga och jag lade inte ner jättemycket tid på denna men jag är nöjd. Tänk er hur det skulle kännas att gosa in ansiktet i den där sladdriga bulldog-halsen >:D

Hoppas ni får en fortsatt bra dag så hörs vi på Måndag då jag uppdaterar vad som hände på Confuison! Kommer även säkerligen lite bilder ^^

Teruko~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: