teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Progress och Övningar

Kategori: Allmänt

Hallåja!

Ikväll kommer äntligen de utlovade progressbilderna!
Det är dock bara bältet och svärdet jag jobbat med under de närmsta dagarna så det är detta ni kommer att få se!
Först vill jag förklara mitt tillvägagångssätt!

Jag gjorde bältet av ett liggunderlag (som jag ha nämnt tidigare). Detta visade sig bli mycket bättre än jag vågat hoppas!
Sedan gjorde jag en liten bältesväska som från början var tänkt att tillverkas i tyg, men då det kunde bli problem med att få väskan att hålla den form jag ville så den fick istället bli i kartong som jag i efterhand målade.
Sedan gjorde jag ett "hölster" till svärdet i lite tyg-scraps jag hade kvar (de räckte tack och lov)!

Över till svärdet!
För flera månader sedan så gjorde jag ett svärd i liggunderlag och tejp, detta blev prototypen men även det jag kommer ha i "hölstret" det riktiga ska jag bara använda under cosplaytävlingen och fotografering av rädsla att det annars ska gå sönder (vilket hade vart väldigt bull).
De "riktiga" gjorde jag då i kartong och docklera. Det låter väldigt konstigt och ohållbart men jag tycker det känns väldigt stabilt och bra så jag är egentligen bara nojjig! ^^
Nu ska jag sluta tjata och istället lägga upp lite bilder!


Bältet! Den rispan på spännet är nu åtgärdad! Det är inte det bästa jag någonsin har gjort men jag tror att helheten kommer bli askalasball när allt är på! Man ser även väskan där i bakgrunden!


Bältesväskan och "hölstret" till svärdet! Väskans färg är lite ojämn men så går det om man bara har gul AKVARELL-färg hemma. Skulle behövt akryl, men meh... vad ska man göra? ^^


Svärdet till vänster är det "riktiga" som jag bara ska använda vid tävling och fotografering och det till höger är då det jag ska bära omkring på annars :)


Men detta är faktiskt inte det enda jag har gjort idag! Eftersom jag har börjat bli väldigt uttråkad när jag åker buss så har jag använt denna tid till att teckna och öva på olika kroppsspråk och ansiktsuttryck.
Jag har skissat på två stycken bilder idag och jag är väldigt nöjd med båda!


Tänkte lite på känslan när man blir lättad. Om det är något som tynger en och så släpps detta från ens axlar. Liten den känslan var jag inne på och jag tycker att jag fångade den hyfsat bra!

Denna var lite mer "chock". Försökte fånga ett uttryck som visar på en chockerande upptäckt eller något som skadar egot väldigt mycket. Även denna tyckte jag blev bra! Jag tror jag börjar bli mycket bättre på anatomi och uttryck!

Det var tyvärr allt jag hade för idag!
Självklart har jag inte glömt bort utdraget från min nyligen påbörjade novell "Rummet" Läs och njut!

Kap 1 - Segern
(forts)

Medan han började babbla på om tidsschema för intervjuer, prisutdelningar och middagar så började hon att drömma sig bort, alldeles för trött för att lyssna på alla ointressanta detaljer. Hon kom på sig själv med att fnissa vid tanken på att Bertil hade kunnat kamma upp skägget på huvudet men sansade sig när hon såg hans frågande min. Hon lyckades undvika att förklara genom att enkelt säga att hon var väldigt trött.
Han gav henne en vänlig klapp på axeln och stack ännu en lapp i händerna på henne, detta skulle senare visa sig vara tidsschemat för morgondagen. Hon suckade av lättnad över att hon hade fått det på papper och kramade Bertil hejdå.


Fortsättning kommer imorgon!

Hoppas ni kommer tillbaka!
Få nu en god natts sömn och en lärorik morgondag!

Teruko~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: