teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Tillbakablicker och Dåliga Ursäkter

Kategori: Allmänt

Hejsan!

Nu är det så att jag är totalt värdelös på att uppdatera denna blogg, vilket är synd då jag tycker det är kul att dela med mig av mina verk och eftersom jag är väldigt aktiv inom teckning, sömnad och diverse liknande ämnen!

Oh well! Ska komma med en usel ursäkt och säga att jag har haft mycket att göra inom arbetssökande, aktivitet via AF och stress inför antagning till skolan nu till våren!

Nog om detta!

Jag har vart måttligt aktiv inom tecknandet! Har gjort en del som jag blivit nöjd med och även då jag har hamnat i svackor så har jag på något sätt alltid lyckats kravla mig upp på fötter igen!
Ska nedan publicera lite exempel på vad jag har hållt på med!

Julafton vart trevlig. Fick ett presentkort av min kära pojkvän till Stoff och Stil (En tygbutik) på 400kr så där kommer det att inhandlas massor med tyger och andra sömnadsrelaterade material och tillbehör.
Fick även ett presentkort på Panduro (en pysselbutik) på 300kr så kommer kunna handla nya pennor till mitt tecknande!
Fick även ett A3 teckningsblock och några fineline tuschpennor!
(Något jag fick som inte hör till denna bloggen egentligen är hela första säsongen av Game of Thrones med extra material! Har redan sett första säsongen såklart men alltid kul att ha sådant och har även fått min kille att se den fastän han vart tveksam till en början men nu är vi redan inne på säsong 2, YES!)

I vilket fall!

Jag har även sytt en hel del. På julklappar för det mesta. Min svärmor, svärmoster, svärmormor, svärfaster och svärkusin (an man säga så?) fick grytlappar, hemmasydda! De blev skitbra och de tyckte om dem också så det vart extra kul ^^
Min killes lillasyster fick en hemmasydd vargkigurumi! (Hoppas att hon gillade den, hon verkade inte så intresserad dock. Men i vilket fall så är jag nöjd!)
Två av mina kompisar fick varsin dango (Dango Daikazoku - Clannad) Som jag själv sytt, fyllda med kulfyllning (beanbag-fyllning). De gillade dem så jag är nöjd! :)
Kommer att sälja sådana dangos i tre olika storlekar på Närcon Vinter, sedan kan jag bara hålla tummarna för att de säljer!
Till detta ändanmål har jag även låtit skriva ut visitkort så att intresserade kan kontakta mig även om de inte kan köpa just på konventet!

Det vart en liten tillbakablick över denna tid som jag inte kunnat skriva något (eller orkat, mwhaha).

Nedan kommer lite bilder tillhörande inlägget!

Ha det bra!

Hemmasydd Dango som gick till min goda vän, Viktoria! Ögonen är broderade och allt är sytt av mig!
 
En bild (som inte är klar) som är tecknad till veckans konstutmaning! Temat var "Illustrera 2013" och jag valde att illustrera den bästa händelsen från 2013, vilket blev nedflytten från Jönköping till Staffanstorp och min kille! Åkte bara timmar efter studenten och jag satt i min studentklänning och mössa hela långa vägen ner! Sov för det mesta också men det vart skönt!
Jag är som kanske märks urusel på bilar, speciellt interiören så jag chansade bara lite och ritade det som var snyggt. Tog även bort onödiga detaljer som jag inte orkade lägga tid på, typ hela stereoanläggningen och fläktanordningen. Interiören liknar heller inte det minsta den bilen jag åkte ner i!

En bild jag ritade när jag vart väldigt nere men i slutändan reflekterade den inte alls hur jag kände så det blev bara en random bild som enligt mig blev jävligt bra. Jag är i alla fall väldigt nöjd!
 
Började lyssna på en låt som jag tyckte var RIKTIGT bra och valde att citera den i denna bild.
Den föreställer Ichinose Kotomi från Clannad.
Jag älskar denna karaktär, hon är så himla oskyldig och söt så man dör lite av cuteness overload och hjärtat går i bitar när hon gråter!
Jag vart nöjd även fast jag använda referensbild men det är faktiskt okej, hur annars ska man lära sig bli awesome? ^^

 Min Eevee Gijinka är klar btw! Blev nöjd, kommer frysa ihjäl på Närcon Vinter men det är okej! ^w^

Teruko~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: