teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Pyssel och Kladd

Kategori: Allmänt

Hallåja!

Idag har jag pysslat med mitt svärd till min cosplay och diverse detaljer till den.
Har tyvärr ingen bild att bidra med så vi får se vad det blir för bild som dyker upp idag!
I vilket fall så har jag nu tagit mina stora flörtkulor, gjort ett hål igenom vardera, målat dem, gjort en skåra och limmat fast band undertill, dessa ska bli Silicas tofsar.
Sedan har jag gjort klart handskarna helt, det var bara en söm och nu är det klart!
Armbanden lagade jag för att de hade börjat fransa upp sig och jag har karvat i leran som ska bli mitt svärd.
Detta svärd kommer jag nog endast ha i samband med cosplaytävlingen av rädsla att det kommer gå sönder innan annars.
Bild kommer kanske senare ikväll, alternativt imorgon när leran har torkat. Kommer nog inte kunna måla svärdet tidigare än ca en vecka då all lera måste torka ordentligt!

Nu ska jag äta lunch, middag, thingy..

Så jag ska avsluta. Men jag kommer skriva ett mer genomgående inlägg imorgon och då lovar jag även att en del progress bilder kommer dyka upp på bloggen!

Ja just det! Glöm inte att kika in på min deviantart;

http://xxxfalconxxx.deviantart.com/

Ha en superbra dag!


Ett linne med korsettsnörning på baksidan som jag har sytt. Personligen så älskar jag det!

Teruko~
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Är det av det gröna tyget du tog hemifrån? Jättefint!!

    Svar: Tack så mycket!
    Nej faktiskt inte, det är från ett tyg jag fick av Eva.Jag har andra planer för den limegröna bomullsväven! Tänkte göra en klänning som har en "fyrkantig" ringning och likadan i ryggen fast mycket djupare.Kommer nog lägga upp en skiss inom kort! :)
    Teruko

    2013-10-07 | 20:18:34
  • Mamma säger:

    Fattar inte hur du kan sy så utan mönster!! Akta dig bara så det inte kommer beställningar som du ska sy till mig!! Naturligtvis betalar pappa för materialet och arbetet hehe;-)

    Svar: Jaa, jag blir lite förvånad själv då och då över att det blir så pass bra. Men det känns som om det kommer av sig självt helt naturligt. Lite skumt faktiskt ^^Haha, det är väl inget att akta sig för! Snarare sikta mot!
    Ska väl börja sy på en onepiece till Signe snart också ^^
    Måste bara till den där affären i stp som Eva tipsade om och köpa lite tyg :3
    Teruko

    2013-10-07 | 23:02:06

Kommentera inlägget här: