teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Progress och Anime

Kategori: Allmänt

Hallåja!

Jag lovade progressbilder, och ni ska få progressbilder!
(Även fast jag är hutlöst trött och borde ligga och sova brevid Viktor, som för övrigt mumlar något ohörbart i sömnen i detta nu.) Kommer dock bara att publicera en helhetsbild idag och utöka galleriet med ytterligare några imorgon när jag sitter vid min egna dator!
Jag är ungefär 95% klar med min cosplay, det enda som är kvar är ett bälte och en liten plushe! Mitt svärd måste också göras klart förstås men det hamnar under kategorin "bältet".

Jag ska också be att få föreslå en anime till alla animeintresserade där ute!
De som inte har sett Shingeki no Kyojin borde göra det! För den är väldigt sevärd.
Till och med Viktor blev intresserad av den och han är inte alls en anime-människa!
Så.. bara ett tips!

Nu kommer då en progressbild!


Inte världens bästa bild, men den får duga för tillfället!
Det är en varm cosplay, vilket är bra eftersom jag ska ha på den nu i höst!
Det jag har på mig (som jag har skapat själv är följande;
-Strumpor + detaljer som sitter på benen
-Kjol
-Underdel till "kappan"
-Överdel till "kappan"
-"Sport-bh"
-Bröstplatta
-Armband
-Hanskar
-Tofsar (Målade flörtkulor)
Skorna har jag inte på, på denna bild, inte heller skärpet.
Skorna är klara men skärpet har försvunnit så jag får leta efter det!

Detta var då en bild på min progress och jag är väldigt nöjd med hur det ser ut just nu.
Lite bilder på själva arbetet och även ett på (det inte alls färdiga) svärdet kommer imorgon!

Hoppas ni får en mycket trivsam natt och en bra dag imorgon!

Teruko~

Kommentarer

  • Feri säger:

    Oh my gööd vad fint! Önska jag kunde sy! :3

    Svar: Åh tack så mycket! :) Det kan du nog om du ger det en chans! Kan man bara grunderna så är det hyfsat enkelt ^^
    Teruko

    2013-10-07 | 23:05:38
    Bloggadress: http://kawaiikliche.blogspot.se
  • Chak~ säger:

    Hur gjorde du bröstplattan? ;o

    Svar: Jag klippte ut formen ur ett liggunderlag och sedan sydde jag ett fodral till formen i ett silvrigt tyg! :)Jag publicerar bilder nu ikväll där man ser lite hur det såg ut, utan tyg :)
    Teruko

    2013-10-08 | 21:35:15

Kommentera inlägget här: