teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Lera, mässor och tunna tyger.

Kategori: Allmänt

Hallåja!

Idag har inte mycket hänt, vilket är lite tråkigt eftersom jag hade mycket inplanerat för idag!
Jag hade tänkt försöka bli helt klar med min cosplay men jag hittar fortfarande inte det dumma bältet! Kan jag ha dammsugit upp det? ;__;
I alla fall! Jag hade även tänkt börja på dräkten jag ska ha under sketch-tävlingen på Confusion (ja, jag har nog inte nämnt det men jag ska spela en riddare vid namn Draco och jag ska sjunga... stackars publik... anyway!
Måste ha på mig något ridderligt men jag hade inga silvriga kläder <_< Så jag beställde ett genomskinligt silvertyg som jag tänkte ha över lite kläder! :3
Har börjat på byxorna men tyget är så tunnt att det är svårt att sy i, dessutom har jag så stor rumpa så det är svårt att få till en bra passform -.-'
Ska även göra en sorts "mössa" som ska täcka hela huvudet förutom ansiktet, förhoppningsvis bidrar det till "riddar-likheten". En mantel skall också klippas och sys till!

Jag har även fortsatt på mitt svärd i lera till min silica cosplay och lyckades skära mig i lillfingret! Jag vet att jag är klumpig... I alla fall så är det inte långt kvar nu eftersom det enda som återstår är att låta leran torka, slipa ner det så det blir jämnt och fint och sedan måla det! :) Jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt, bara det håller resan upp till Göteborg!

Imorgon ska jag på Sci-fi mässan i Helsingborg med en kompis från min gamla gymnasieklass! Lilla Viktoria!
Jag blev jätteglad när hon frågade om jag ville komma upp för hon bor ju i Jönköping medan jag bor i Staffanstorp, det är 30 mil och man blir lätt lite ensam när man kommer ner till en helt ny stad långt hemifrån sådär.
I vilket fall så ser jag fram emot det jättemycket och jag tänkte ta med mig kameran och ta lite bilder! Ska även försöka att ta lite mer proffsiga bilder så att man har lite att publicera här på bloggen!

Det var en liten uppdatering för idag! Jag hoppas att ni återvänder till min enkla blogg och kanske någon gång, slänger in en kommentar om vad ni tycker om den!

Nedan kommer ännu ett kort utdrag ur min nyligen påbörjade novell "Rummet"

Kap 1 - Segern

Allt för snart avbröt mannen kramen och granskade Antonia en stund med sina smaragdgröna ögon för att sedan med ett av sina charmigaste leenden utbrista;
-Jag är stolt över dig, älskling. Du är först in i mål!
Hon vände sig bort från sin pojkvän, Daniel och granskade människorna runt omkring sig medan han lade två tunga, muskulösa armar över hennes axlar. Hon insåg plötsligt med ett hastigt pirr i magen, att hon hade klarat det, efter år med förluster och hård träning så hade hon äntligen vunnit ett maratonlopp! Endast ett väldigt lokalt sådant, då Skallarp var en liten håla som knappt någon kände till, men vad spelade det för roll?


Hoppas ni får en god natt och en bra morgondag!

Teruko~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: