teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Oproduktivitet och Svackor

Kategori: Allmänt

Hojj!

Idag har vart en alltför oproduktiv dag på kreativitets-fronten!
Har mest bara städat och spelat spel på datorn, varför vet jag inte, har vart lite hängig så jag kanske håller på att bli sjuk eller något! ^^
Jag har dock planerat att fotografera imorgon efter jag har vart på AF (om klockan inte blir för mycket).
Ska vara där vid 13.30 och ska hem efter X antal timmar så risken är att det har blivit mörkt när man vänder hemåt!
En sak jag är säker på i vilket fall är att jag ska fortsätta på mitt svärd, som det är nu så är det väldigt ostabilt men jag tror jag har en lösning på det problemet!
Förhoppningsvis kan jag måla det i helgen så att ni kan få se det! Ska även ge mig på bältesväskorna, men då måste jag hitta bältet. (Var tusan har jag lagt det!?).

I alla fall...

Jag hade tänkt försöka ge mig på att rita lite också men jag känner mig så inspirationslös och det känns som om jag har hamnat i en tecknar-svacka. Ni vet ett sådant där tillfälle i ens tecknande där man bara lägger ner pennan och förtvivlat tänker; Det går inte!!.
Känner inte att jag har några bra idéer alls, alla känns så tråkiga och kliché-artade.
Ni får (om ni känner för det) gärna komma med förslag på vad jag ska göra för tecknar-projekt.
Jag har förvisso redan ett, jag hade tänkt teckna varenda karaktär från Game of Thrones böckerna, endast baserat på beskrivningarna av dem i böckerna, alltså inte alls influeras av serien. Låter det som något intressant som ni hade följt? Hade ni föredragit om jag tecknar i digital form eller traditionellt? :)

Tänkte att jag skulle ge mig på att posta en bit ur en novell jag har börjat skriva på, publicerar inte så mycket på en gång utan lite i taget så att ni inte känner; SHIT! Det där pallar inte jag läsa!
Jag hoppas även att det kan få lite folk att återvända bara för att läsa fortsättningen, förutsatt att ni tycker det är spännande det vill säga ^^,

Ur min påbörjade novell "Rummet"

Kap 1 - Segern

Andhämtningen blev mer ansträngd för varje sekund, hjärtat slog snabbare och snabbare och det började värka smått i bröstet. Halsen blev sträv av de korta, hårda andetagen och svetten rann ner i ögonen. Antonia föll på knä och kippade efter andan medan höga skrik nådde hennes öron och nästan fick hennes trumhinnor att ge vika.


Låter det intressant? :)
Läs då vidare imorgon! Jag KAN utöka längden på de framtida utdragen om så önskas!

Hoppas ni får en trevlig kväll och en minst lika bra natt!


Teruko~



Kommentarer


Kommentera inlägget här: