teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Pepp och inaktiv

Kategori: Allmänt

 
Hallåja!

Jag har vart inaktiv hela helgen, jag ber om ursäkt! ^^
Det har vart så mycket nu med cosplay och planering och jobbsökande.
Men nu skriver jag ett inlägg här för att visa att jag lever och jag kommer även med en idé. Jag kanske bara skulle börja skriva två-tre gånger i veckan. Dels så blir bloggen mer intressant (tror jag) om den inte ständigt uppdateras.
(Ni får gärna komma med åsikter om detta.)
Och dels så känner inte jag att jag bara skriver varje dag som utfyllnad.
Då kanske jag har mer intressanta saker att skriva om.

I alla fall så får ni gärna skriva och säga vad ni tycket om denna idé, om den låter bra eller helt åt skogen!

Vidare...
Jag är klar med min Pina och hela min cosplay.
Det ska bli jättekul att dra upp till Götet om några dagar och slappa, umgås och tävla med min cosplay. Jag är mycket nöjd med den och jag tror jag har en fair chans i cosplaytävlingen. Jag är Peeeeepppppp!
Ska även delta i Sketchtävlingen och även detta ska bli intressant för min roll innefattar agerande såväl som sång.
Jag sjunger som sagt inte särskilt bra så om du ska på Confusion och ska se sketchtävlingen... RUN!
Haha : D

Bild på min cosplay och Pina kommer nedan. Nu så har jag inte bundit in tuttarna än så jag ser fläskig ut för tuttarna försöker smita ut ;_; Och Pina ska ju sitta fast med en osynlig sele så att jag behöver inte hålla ut armen så awkward senare.
Hoppas ni tycker den är lika snygg som jag tycker : D


Med en psykotisk blick glittrandes i ögonen så peppar jag inför Confusion!
Där i bakgrunden ser ni även min sylåda (nere till vänster) och min manga-peruk-random-cosplay-och-animerelaterat-hylla (uppe till höger). Och vi får inte glömma mitt stafli (precis bakom mig). Underbart
<3


Självklart kommer ännu ett utdrag ur min nyligen påbörjade novell "Rummet" nedan! :)

Kap 1 - Segern
(forts)

Han förstod vinken och drog sig tillbaka i sitt säte igen. Han log ömt och pussade henne i pannan och plockade sedan ut ett paraply från handskfacket, han hoppade ur bilen först, gick runt den djupblåa skönheten och beundrade den stolt.
Vattnet pärlade sig fint på lacken och vittnade om att den nyligen blivit vaxad.

Antonia väntade inte på att Daniel skulle öppna hennes dörr, hon väntade inte heller på att han skulle komma fram med paraplyet utan hon travade iväg en bit från parkeringen och vände sig om med en glimt i ögonen för att sedan vända upp ansiktet mot det kyliga regnet.

 
Hoppas ni får en god natt och en produktiv morgondag!

Teruko~

Kommentarer

  • Jonas säger:

    Confusion? Är det en ny Cosplay/Spelmässa eller? För den kände jag faktiskt inte till =) Först så trodde jag att du gjorde dig redo inför Gamex, men tydligen inte.

    Du får lycka till vilket som =) Ha det!

    Svar: Confusion kom till för lite mer än tre år sen så ja, det är ganska nytt ^^ Det är ett konvent för östasiatisk populärkultur :)Det hålls i Göteborg :)

    Tack så hemskt mycket :)
    Ha det, du med! ^^
    Teruko

    2013-10-21 | 14:36:03
    Bloggadress: http://thegamingground.com
  • Jonas säger:

    Ah, jag förstår. Så Confusion är lite som Göteborgs motsvarighet till "Gamex", typ? =) Det var så lite så! Du får göra en uppföljning på hur det gick för dig =)

    Svar: Exakt :)Jadå! Det ska jag :)
    Teruko

    2013-10-22 | 10:05:29
    Bloggadress: http://thegamingground.com
  • Jonas säger:

    Tack! =)

    Oh, btw. Jag vet inte om du är något större film fan.

    Men vi lottar ut biljetter till SF Films "IRL" just nu =)
    http://thegamingground.com/2013/october/sf-film-irl-tavling-vinn-irl-biljetter-och-mossor.html

    Svar: Åh jag älskar filmer ^_^-Jag får kika in igen och kika på den tävlingen då :D Tack så mycket för tipset :)
    Teruko

    2013-10-23 | 23:24:40
    Bloggadress: http://thegamingground.com
  • Jonas säger:

    Oj! Ja då kommer du nog att gilla den tävlingen =) Det var så lite så! Du får ha en bra dag också :)

    2013-10-24 | 19:42:08
    Bloggadress: http://thegamingground.com

Kommentera inlägget här: