teruko.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om min utveckling som den estetiska personlighet jag är. På denna sida kommer jag publicera fotografier, teckningar/målningar, cosplay Work in Progess och skulpturer. Hoppas ni väljer att följa mig i min utveckling och att ni bidrar till denna genom att då och då lämna en kommentar med konstruktiv kritik eller bara en hälsning. Tack på förhand! Teruko~

Kladdiga framsteg

Kategori: Allmänt

Hallå!

Idag har jag pysslat en hel del med min cosplay. Eftersom jag inte hittade mitt skärp som jag gjort så bestämde jag mig för att ta ett gammalt skärp och måla om det. Dock visade det sig att jag inte hade något gammalt skärp som jag kunde använda pga av mina breda höfter (underbart).
Så jag klippte ut i ett liggunderlag och målade om!

Jag tror det kommer att bli jättebra, jag hoppas det i alla fall!
Jag har även börjat jobba med saker som ska sitta på bältet. Bland annat en liten väska som jag hade tänkt göra i tyg men som blev i kartong istället. Mycket smidigare och den håller den form jag vill ha. (Bild kommer nedan)
Håller även på med fodralet till svärdet och det är även det nästan klart!

Jag har då kladdat med färg i princip hela dagen och klippt och pysslat, det har vart mycket kul och lärorikt! Jag lärde mig till exempel att du inte kan tejpa i ett liggunderlag för att när du rycker bort tejpen sen så följer halva liggunderlaget med...
Lärde mig även att akvarellfärger INTE är särskilt bra att använda när man målar på kartong, det lyser igenom något otroligt.

Just idag så kommer det bara komma en progressbild på väskan jag gjorde till bältet och detta innan den ens blev målad.


Jag är medveten om att det står "ass" på locket, dock var inte detta med vilje... Ursprungligen stod det "madrass" och så råkade jag klippa lite dumt ;__;
 

Och självklart kommer det obligatoriska utdraget från min nyligen påbörjade novell!

Kap 1 - Segern
(forts)

Mannens namn var Bertil och han var en gammal vän till hennes föräldrar, han hade länge stöttat Antonia genom både förlust och träning, han var den som inte lät henne ge upp när det blev ett allt mer lockande alternativ.
Hans flint glänste i solljuset, små svettdroppar började bildas och de såg  nästan ut som små kristallkulor som när som helst skulle rulla ner från den blanka kullen som var hans huvud.

Hon hade aldrig förstått varför han hade en sådan kraftig hårväxt i ansiktet men ändå var så kal på huvudet.


Hoppas texten fortfarande är läsvärd!

Jag önskar alla läsare en god natt och en kreativ morgondag!


Teruko~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: